
“Kijk naar het lesgeven door de ogen van jouw leerling”
Professor John Hattie, gerenommeerd onderwijswetenschapper uit Nieuw-Zeeland, geeft ons waardevolle aanwijzingen voor goed onderwijs. Dit is gebaseerd op een omvangrijke database met onderzoeksgegevens van over de hele wereld.
Trainingsprogramma Leren zichtbaar maken
Voor scholen heeft professor John Hattie het trainingsprogramma Leren zichtbaar maken (Visible Learning Plus) ontwikkeld. De focus ligt op:
- het leren van de leerling;
- de impact van de leraar op het leren;
- manieren om deze impact te vergroten;
- continue verbetering door het evalueren van het effect van het handelen van de leraar op de leerling.
Het resultaat
Met deze aanpak krijg je scherp wat de impact van het onderwijs op leerlingen is. Aan de hand van onderwerpen leer je hoe je jouw impact als leraar kunt vergroten. Hoe meer mensen binnen het team of de school betrokken zijn bij dit programma, hoe groter de impact is.
Onze trainingen en advies rondom Leren zichtbaar maken zijn aangemerkt als bron voor informeel leren door het Schoolleidersregister PO. Dit houdt in dat deze aanpak gedeeltelijk aansluit bij één of meerdere professionaliseringsthema’s. Ook kan dit onderdeel uitmaken van de ontwikkeling via informeel leren.
Leren zichtbaar maken wordt succesvol toegepast in 24 landen. Kijk voor meer informatie op www.lerenzichtbaarmaken.nl
Wij zijn gelicenseerd om dit programma aan te bieden in Nederland. Ook geven we een aantal van zijn boeken uit.
Trainers
Aanbod
Agenda
Nieuws
Downloads
- Plaats denkkader John Hattie top of mind – PO Management
- Interview John Hattie: Een goede leraar evalueert zichzelf continu – PO management
- Interview John Hattie: Elk uur inzicht in de impact van je denken en doen – Beter Begeleiden
- Leren Zichtbaar Maken – algemene brochure
- Leren Zichtbaar Maken – Casestudy brochure
Uitgaven
-
Peter Anstee
Differentiëren – pocketboek -
John Hattie en Shirley Clarke
Feedback -
Shirley Clarke
Leren zichtbaar maken met formatieve evaluatie – beknopte uitgave