
De essenties
- Inzicht in hoe leerdoelen een bijdrage kunnen leveren aan eigenaarschap van leerlingen in hun leerproces
- Zicht op mogelijkheden om leerlingen zelf hun vorderingen bij te laten houden
- Weten op welke manier je in je klas successen van leerlingen in het leerproces kunt vieren
Resultaat
Doel van deze training is dat de deelnemers de theorie kennen van en weten op welke wijze zij het stellen van doelen, het bijhouden van vorderingen door leerlingen en het vieren van successen met leerlingen in hun klas kunnen organiseren.
Inhoud
In deze training maken de deelnemers kennis met de theorie en praktische implicaties voor in de klas over doelen stellen, vorderingen bijhouden door leerlingen en het vieren van successen. Dit doen we aan de hand van de onderzoeksgegevens van Robert Marzano vanuit het boek De Kunst & Wetenschap van het Lesgeven.
In de training wisselen we presentaties af met interactie en verwerkingsopdrachten. Ook is er ruimte zijn de gepresenteerde stof om te zetten naar de eigen lespraktijk. De training bestaat uit twee bijeenkomsten, waarbij je in de tijd tussen de bijeenkomsten aan de slag gaat met het toepassen van het geleerde in je werk. In de tweede bijeenkomst is er ruimte voor interactie zodat deze praktijkervaringen met elkaar gedeeld kunnen worden.
De training wordt verzorgd door trainers van Bazalt die gecertificeerd zijn door Marzano Research USA.
Past deze training bij jou?
Deze training is bedoeld voor leraren PO, VO, MBO
Training op locatie
Wil je meer informatie over de mogelijkheden voor jou? Vul dan het aanvraagformulier in:
Trainers
-
Carola Riemens
Trainer/Adviseur
-
Nanneke van Lokven
Trainer/Adviseur
-
Liesbeth van Waas
Trainer/Adviseur
-
Tamara Kamman
Trainer/Adviseur
Uitgaven
-
Robert Marzano
Betrokkenheid! -
Robert Marzano en Debra J. Pickering
Betrokkenheid! – beknopte uitgave -
Robert J. Marzano & Tammy Heflebower
Klaar voor de 21e eeuw – beknopte uitgave