Trainingen

De Leeruitdaging – het jonge kind

BAZALT GROEP bestaat
uit Bazalt, HCO en RPCZ Bazalt logo

“De juf vraagt me vriendjes te worden met dat kind, maar ik vind dat kindje helemaal niet aardig!!”

Bovenstaand is een voorbeeld van een cognitief conflict bij het jonge kind. Hoe kun je hierover met kinderen in gesprek? Welke fasen van denken doorlopen ze dan? En wat heeft het kind van jou nodig? Dát leer je in deze training.

De essenties

  • Je krijgt meer inzicht in hoe jonge kinderen leren en welke rol jij daar als begeleider in hebt.
  • Je ontdekt hoe je leerlingen kunt begeleiden van oppervlakkig naar dieper leren.
  • Je weet hoe je leren nog leuker én uitdagender kunt maken.

Resultaat

Je ervaart zelf hoe het is om in een cognitief conflict te komen aan de hand van een Leeruitdaging rondom spel. De training is interactief en met ruimte voor vragen en het delen van ervaringen. Tot slot ga je een idee (concept) uitwerken tot een lesactiviteit voor jouw groep/klas.

Aan het eind van de bijeenkomst:

  • Heb je kennisgemaakt met de uitgangspunten van de Leeruitdaging voor jonge kinderen
  • Heb je zelf ervaren hoe je in cognitief conflict komt
  • Ken je de opbouw van het boek
  • Heb je een uitgewerkt concept waar je in de praktijk mee aan de slag kunt

Training op locatie

Ben je geïnteresseerd in een training op locatie? Vul dan het formulier in. We nemen zo snel mogelijk contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Agenda

Uitgaven