
Interactie over de leerstof stimuleren en de leertijd verhogen, waardoor leerlingen meer oefenkansen krijgen in de taal-leesles. Er is meer hersenactiviteit waardoor de kans dat leerlingen de leerstof beter onthouden toeneemt.
Essenties
In deze scholing ervaar je hoe je binnen taal coöperatieve werkvormen kunt in bouwen in je fasen van de taal- en leeslessen. Uiteraard is de basis voor deze training de eigen taal- (en/of lees)methode.
Inhoud
In twee dagdelen komen het dagelijkse denken en handelen en basisvaardigheden van de leerkracht aan bod. Er worden vijf didactische structuren aangeleerd die in te zetten zijn bij lezen, mondelinge taal en woordenschat.
Opbrengst
In deze training:
- leer je hoe je betere leerprestaties binnen taal en lezen kunt bereiken door de inzet van coöperatieve structuren.
- Ervaar je vijf didactische structuren die doelgericht in te zetten zijn in je lees-taalonderwijs
- Weet je hoe je deze vijf structuren in je praktijk kunt toepassen en hebt dit voorbereid
Voor wie?
Lerarenteams primair onderwijs
Training op locatie
Ben je geïnteresseerd in een training op locatie? Vul dan het formulier in. We nemen zo snel mogelijk contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.