Trainingen

Coöperatieve leerstrategieën binnen rekenen

BAZALT GROEP bestaat
uit Bazalt, HCO en RPCZ Bazalt logo

Leerlingen blijven actief en betrokken bij de leerstof en krijgen meer oefenkansen in de rekenlessen. Dit stimuleert betere leerprestaties omdat er sprake is van meer hersenactiviteit waardoor de leerstof beter wordt onthouden. 

De essentie

In deze training ervaar en leer je hoe je binnen rekenonderwijs coöperatieve didactische werkvormen kunt in bouwen in je lesfasen. Uiteraard is de basis voor deze training de eigen rekenmethode/leerlijn rekenen. 

Opbrengst

Tijdens en na deze training: 

  • leer je hoe je de interactie over de leerstof in je rekenlessen kunt stimuleren en de effectieve leertijd kunt verhogen. 
  • heb je coöperatieve didactische structuren ervaren die efficiënt en doelgericht zijn voor je rekenlessen    
  • ken je voor deze 5 didactische structuren toepassingsmogelijkheden om in te zetten in een fase van je rekenlessen. 

Inhoud 

In twee dagdelen..

  • komen het dagelijkse denken en handelen en basisvaardigheden van de leerkracht aan bod. 
  • Worden vijf didactische structuren aangeleerd die in te zetten zijn bij rekenen. 
  • Weet je dat je een bewuste en doelgerichte keuze kunt maken voor een didactische structuur in een bepaalde lesfase van je rekenlessen. 

Na de scholing is er mogelijkheid te kiezen voor MomentCoaching in de praktijk. Iedere leraar ontvangt feedback van een professionele coach, voor direct resultaat tijdens de uitvoering van coöperatieve leerstrategieën in (een fase van) de rekenles. 

Training op locatie

Ben je geïnteresseerd in een training op locatie? Vul dan het formulier in. We nemen zo snel mogelijk contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Trainers

Agenda

Uitgaven