Agenda

Met z’n allen de leerkuil in

BAZALT GROEP bestaat
uit Bazalt, HCO en RPCZ Bazalt logo

De essenties

  • Je wilt weten hoe je leerlingen begeleidt van oppervlakkig naar dieper leren.
  • Je wilt weten hoe je leerlingen laat leren in een sociale context door middel van dialoog.
  • Je wilt leren nog leuker én uitdagender maken.

Werkwijze

Deelnemers ervaren zelf hoe het is om in een cognitief conflict te komen en doorlopen de stappen van de leeruitdaging. Dit alles wordt theoretisch onderbouwd vanuit het boek de Leeruitdaging. Interactief, in dialoog en met ruimte voor vragen en het delen van ervaringen. Tot slot wordt er een concept naar keuze uitgewerkt tot een lesactiviteit voor de eigen doelgroep.

Doelstelling

Aan het eind van de bijeenkomst:

  • hebben de deelnemers kennisgemaakt met de uitgangspunten van de Leeruitdaging
  • hebben ze zelf ervaren hoe je in cognitief conflict komt
  • kennen ze de opbouw van het boek
  • hebben ze een uitgewerkt concept waar ze in de praktijk mee aan de slag kunnen

Doelgroep

Leraren, intern begeleiders, directeuren

Literatuur

Verplicht: het boek De Leeruitdaging