Agenda

De leeruitdaging – het jonge kind

BAZALT GROEP bestaat
uit Bazalt, HCO en RPCZ Bazalt logo

De essenties

  • Je krijgt meer inzicht in hoe jonge kinderen leren en welke rol jij daar als begeleider in hebt.
  • Je ontdekt hoe je leerlingen kunt begeleiden van oppervlakkig naar dieper leren.
  • Je weet hoe je leren nog leuker én uitdagender kunt maken.

Werkwijze

Deelnemers ervaren zelf hoe het is om in een cognitief conflict te komen en doorlopen de stappen van de leeruitdaging. Dit alles wordt theoretisch onderbouwd vanuit het boek de Leeruitdaging voor jonge kinderen. Interactief, in dialoog en met ruimte voor vragen en het delen van ervaringen.

Doelstelling

Je ervaart zelf hoe het is om in een cognitief conflict te komen aan de hand van een Leeruitdaging rondom spel. De training is interactief en met ruimte voor vragen en het delen van ervaringen. Tot slot ga je een idee (concept) uitwerken tot een lesactiviteit voor jouw groep/klas.

Aan het eind van de bijeenkomst:

  • Heb je kennisgemaakt met de uitgangspunten van de Leeruitdaging voor jonge kinderen
  • Heb je zelf ervaren hoe je in cognitief conflict komt
  • Ken je de opbouw van het boek
  • Heb je een uitgewerkt concept waar je in de praktijk mee aan de slag kunt

Doelgroep

Leraren groep 1-2, intern begeleiders, onderbouwcoördinatoren, pedagogisch medewerkers, coaches

Literatuur

De Leeruitdaging voor het jonge kind